07.10.2019

KATEGORIE RYZYKA

KATEGORIE RYZYKA

Pracodawca nie ma obowiązku przeszkolenia pracowników zatrudnionych na stanowiskach administracyjno-biurowych gdy rodzaj przeważającej działalności pracodawcy w rozumieniu przepisów o statystyce publicznej znajduje się w grupie działalności, dla której ustalono nie wyższą niż trzecia kategorię ryzyka w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, chyba że z oceny ryzyka, o której mowa w art. 226 pkt 1 Kodeksu pracy, wynika, że jest to konieczne.
Aby ustalić kategorię ryzyka należy posiłkować się przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 29.11.2002 r. w sprawie różnicowania stopy procentowej składki na ubezpieczenie społeczne z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych w zależności od zagrożeń zawodowych i ich skutków.

Załącznik do tego rozporządzenia wskazuje na kategorie ryzyka. Załącznik pobierzesz klikając powyżej.

Widziałeś już moje filmy na temat Prawa pracy?
Jeśli jesze nie, możesz to zrobić klikając w zdjęcie powyżej. Znajdziesz tam więcej przydatnych informacji.